Hvis Du som arbejdsgiveren ikke har mulighed for at overrække medarbejderen opsigelsen, skal du altid sørge for at kunne føre bevis for, hvornår opsigelsen er kommet frem til modtageren.
En opsigelse bør altid ske skriftligt, når det kan bevises, at opsigelsen er kommet frem til modtageren, inden udgangen af den måned, hvor opsigelsen skal have virkning fra. Det er uden betydning, om modtageren har læst opsigelsen.
Vi anbefaler derfor altid vores kunder at fremsende en opsigelse og anbefalet, såfremt opsigelsen ikke kan overleveres til modtageren personligt. Vi levere opsigelsen til medarbejderens bopæl med anmodning om kvittering for modtagelsen, hvilket er det bedste.
Opsigelsen skal være kommet frem til modtageren for at være gyldig
Da en opsigelse i juridisk forstand er et påbud, får den først virkning fra det tidspunkt, hvor den er kommet frem til modtageren. Det er således ikke et krav for opsigelsens gyldighed, at den pågældende medarbejder har læst opsigelsen, men blot at den er kommet frem til vedkommende.
Det er arbejdsgiveren, der har bevisbyrden for, hvornår en opsigelse er kommet frem til modtageren.
Vi anbefaler at arbejdsgiveren giver medarbejderen opsigelsen med en kurer og samtidigt får vedkommende/anden på medarbejderens bopæl til at kvittere for modtagelse i overensstemmelse med opsigelsens/brevets datering.
Det skal i denne forbindelse bemærkes, at det ikke er et problem at kvittere for modtagelse, selvom man ikke kan anerkende indholdet. En kvittering for modtagelse er i sagens natur blot en bekræftelse på, at medarbejderen har modtaget opsigelsen/brevet.
Medarbejderen/modtageren behøver således ikke at have læst opsigelsen, idet den har virkning over for vedkommende, når blot den er kommet frem til medarbejderens bopæl/adresse.
Vi anbefaler derfor, at man altid fremsender en opsigelse både som almindeligt post og anbefalet brev.
Vi kan dokumenter, på hvilken tidspunkt vi har leveret opsigelsen.
Vær specielt opmærksom på, at forskellige fragt-/ postfirmaer ikke nødvendigvis leverer fra dag til dag – det kan blive et dyrt bekendtskab og i sidste ende koste arbejdsgiveren en ekstra månedsløn, hvis opsigelsen ikke kommer frem inden månedens udgang
HVAD SKAL DU GØRE?
Ønsker du at sende din forsendelser, post, pakker og gods som Express Levering så kan du hurtigt og nemt beregne den nøjagtige pris på vores prisberegner. Har du spørgsmål til din booking, er du også velkommen til at kontakte os på 70 70 20 77 – Vi oplyser dig slutsprisen ved booking.
DET MED SMÅT:
Den indikerede pris er beregnet via Google Maps og er en FAST PRIS. Du betaler ikke for kø på vejen, trafikomlægningen og myldretid. I prisen er der medregnet 5 min. læsse-/ventetid i hver ende, derud over 40 DKK pr. 5 min. Den endelige pris baserer sig på antal forbrugte minutter plus turen pris.
Ved turer med yderligere omkostninger, såsom broafgift (400 DKK + moms) ved kørsel over Storebælt-/Øresundsbroen m.v., betales dette af kunden.
Vores åbningstider er kl. 08.00 til kl. 16.00 man-fredag. Ved kurerkørsel fra kl. 16.00 til kl. 08.00 samt lør-/søndag og helligdage, tillægges der et gebyr på 300 DKK + moms.
Ved booking med start eller slut udenfor Storkøbenhavn tillægges der et gebyr fra 2600 Glostrup til opsamling-/leveringstedet og som betales dette af kunden. Alle priser er eksklusiv moms.
Hvor andre bud, kurer og transport firmaer opkræver olietillæg og diverse gebyr som en overraskelse, har vi valgt at have nøjagtige og gennemsigtige priser!
Vi har derfor ingen opstartgebyr, administrationsgebyr, olietillæg eller andre ubehagelige overraskelser!