Dataregistrering
Alle personoplysninger behandles fortroligt og i henhold til persondataloven.
Når du afgiver en ordre eller forespørgelse, accepterer du de vilkår for databehandling, som fremgår af nedenstående link.
Du kan læse mere om dine vilkår og vores persondatapolitik på dette link: persondatapolitik
Generelle Betingelser
Disse vilkår og betingelser gælder for alle minikurer’s produkter og ydelser uanset bestillingen er sket via Minikurer.dk, pr mail eller telefonisk medmindre De som kunde har aftalt andre vilkår. I tilfælde af ændring i vores vilkår, vil en bemyndiget person fra Minikurer.dk, underskrive og sende skriftligt dokumentation for dette. Afvigelser heraf skal De som kunde anmode, hvilket skriftligt accepteres og bekræftes af Minikurer.dk.
I tilfælde af konflikt eller uenighed mellem disse eller andre skriftlige samt mundtlige tilsagn, går disse vilkår og betingelser forud for alt andet, i det omfang loven tillader.
Disse betingelser og vilkår beskytter også enhver vognmand, chauffør og underleverandør, som Minikurer.dk anmoder om at afhente, transportere eller levere forsendelsen.
A. Priser
Vores standardpriser samt priser på specifikke turer kan beregnes via Minikurer.dkog foretage deres Deres booking. De kan også kontakte Minikurer på mail info@Minikurer.dk eller på telefon 70 70 20 77.
B. Fakturering
Minikurer.dk foretager løbende fakturering. Betalingsbetingelser er netto + 8 dage. Faktura bliver sendt pr. e-mail. Hvis fakturaen ønskes tilsendt pr. post eller afregnes via EAN nr., tillægges der en gebyr på kr. 39 + moms. Overskrides betalingsfristen, fremsendes rykkerskrivelse med et gebyr på kr. 100,00. Ved forsat manglende indbetaling efter 2. rykker, sendes sagen uden yderligere varsel til opkrævning hos inkasso.
Spørgsmål eller reklamation til faktura rettes til vores bogholderi, senest 8 arbejdsdage efter modtagelsen af fakturaen, ellers betragtes fakturaen som godkendt.
C. Ansvar
Vores ansvar påbegynder først i det øjeblik en pakke overdrages og stilles til Minikurer.dk rådighed. Ansvaret overdrages, så snart pakken afleveres til modtageren, mod enten en kvittering ellers ved at den STILLES UDEN ANSVAR på modtagerens ejendom (dette aftales mundtligt med afsender/modtager).
Forsendelser vil blive leveret til det oplyste modtager adresse, men ikke nødvendigvis til den navngivne person. Ved leveringsadresser, hvor der er centrale modtagelsessteder, vil leveringen ske hertil. Ansvaret ved bortkomst eller beskadiget pakke indtræder ikke, hvis bortkomsten eller beskadigelsen skyldtes afsenderens/modtagerens håndtering eller mangel på samme. Eksempler herpå kan være utilstrækkelig emballage, fejlagtig eller ufuldstændig adresse eller andre forhold som udenfor Minikurer.dk’s kontrol.
D. Størrelse og beregning for erstatningen
Alle transport og kørselsopgaver udføres i henhold til NSAB 2000 og Minikurer.dk’s erstatningsansvar for tabet eller beskadigelsen kan ikke overstige 8,34 SDR per kg.
Minikurer.dk kan kræve at beskadiget varer repareres og/eller at erstatningen beregnes på baggrund af reparationsudgifterne. Transport af følsomt gods – kørsel og opsætning af teknisk udstyr, antikvitets værdi, tobak, kontanter/valuta, smykker, vin og spiritus, samt følsomt og værdi forsendelser, merudgiften ved indkøb af ny vare, herunder valutaudsving eller andre indirekte skader vil ikke blive erstattet.
Reklamationer skal altid ske skriftligt ved modtagelsen og skal senest ske 8 dage fra afsendelsestidspunktet.
E. Minikurer.dk er ikke erstatningsansvarlige for nedenstående:
E1. Følgeskader
Minikurer.dk kan ikke gøres ansvarlig for følgeskader, som er opstået i forbindelse med udførelse af en opgave eller under hvilken som helst form for civilt søgsmål, heriblandt uagtsomhed, også selv om Minikurer.dk er impliceret i selve skadeforløbet. Følgeskader dækker over særlige skader eller tab; andre indirekte tab; misligholdelse af andre kontrakter mv. Følgeskader eller tab omfatter, men er ikke begrænset til, tabte indtægter, overskud, renter, markeder og fortabelse af anvendelse.
E2. Forsinkede leverancer
Minikurer.dk gør sit allerbedste for, at forsendelsen bliver leveret i henhold til enten vores almindelige eller de aftalte leveringstidspunkter, men dette kan ikke garanteres. Minikurer.dk kan derfor ikke gøres erstatningsansvarlig for forsinkede leveringer.
E3. Omstændigheder udover vores kontrol
Minikurer.dk kan ikke gøres erstatningsansvarlig, hvis en forsendelse skulle gå tabt, beskadiges eller fejl leveres pga. omstændigheder uden for vores kontrol. Disse omfatter, men er ikke begrænset til: Force majeure, defekter eller karakteristika i forbindelse med forsendelsens natur, selv om vi var bekendt med dem, da vi accepterede forsendelsen. Handlinger eller undladelser foretaget af personer uden for Minikurer.dk.
Minikurer.dk kan ikke gøres erstatningsansvarlig for elektriske eller magnetiske skader på, eller sletning af elektroniske fotografiske billeder, optagelser eller lignende.
F. Transportforløbet
Der aftales ingen ruteplan og omdirigeringer af leverance, som kan ske til enhver tid efter vores skøn. I tilfældene, hvor der ikke kan ske en personlig overdragelse af leverancen, til den påskrevne modtager (eks. ingen hjemme), vil Minikurer.dk kontakte afsenderen. Hvis dette mislykkes, vil leverancerne blive kørt til opbevaring hos Minikurer.dk eller hos en samarbejdspartner med henblik på at blive leveret på et senere tidspunkt. Der vil i sådan tilfælde blive aftalt en særskilt opgave og pris for dette.
G. Toldklarering
Minikurer.dk kan ikke udføre fortoldninger på vegne af kunden. Hvis der er behov for fortoldning skal dette aftales på forhånd og Minikurer.dk fralægger sig ethvert ansvar for krav og problemer, som der kan opstå i forbindelse med toldforholdene. Afsenderen accepterer at holde Minikurer.dk skadesløs for ethvert krav, erstatningsansvar eller udgift, der kunne opstå pga. afsenders manglende opfyldelse af gældende love, bestemmelser eller lignende.
Minikurer.dk drives af:
Loegstrup Administration ApS
CVR-nummer41495219